Våra köpvillkor

Integritet
Vi delar aldrig dina uppgifter med obehöriga och är noga med att hantera dina uppgifter på ett säkert sätt. Läs vår integritetspolicy och vår cookiepolicy för mer information.

Betalning
Våra betalsätt inom Sverige:

  • Swish —  inga extra avgifter. Om du väljer att betala med Swish får du ett litet gratis doftprov på ekotvål som tack. Perfekt storlek för en övernattning. (Önskas en särskild doft, skriv meddelande i kassan.)
    Efter att du har genomfört ditt köp följer du angiva instruktioner för Swish-betalning. Instruktionerna finner du efter det genomförda köpet, samt i din orderbekräftelse som skickas till angiven mejl.
  • Klarna Checkout — alla betalningsmetoder i en och samma betalningslösning. Välj mellan faktura, konto, delbetalning, kortbetalning samt internetbank. Först bekräftar du ditt köp, sedan väljer du betalsätt. Genom att klicka på "slutför köp" godkänner du Klarnas villkor samt våra köpvillkor.

    Genom att använda Klarna Checkout godkänner du Klarna AB:s (556737-0431, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm), "Klarna", villkor. För att få använda Klarna Checkout måste du vara minst 15 år. Läs Klarnas fullständiga villkor här


Leverans
Du får oftast din leverans 1-2 vardagar efter din beställning (inom Sverige). I undantagsfall kan det dröja upp till 5 dagar. Har du bråttom för t ex en födelsedagspresent är du välkommen att kontakta oss för att säkerställa att vi kan leverera i tid.

  • Fraktkostnaden är 39 SEK för alla inrikes försändelser. Fraktfritt över 375 SEK.
  • Avhämtning på lagret i Karlskrona är gratis. OBS! Kontakta oss innan för att säkerställa att vi är på plats.
  • Vill du köpa från utlandet, kontakta oss.


Leverans sker som regel på ett av följande sätt:
 

Varubrev 1:a-klass
  • Leverans till din postlåda.
  • Leveranstid: 1-3 arbetsdagar inrikes.
  • Leveransen delas ut i postlåda innan klockan 18.
  • Om paketet inte får plats i postlådan kommer det att levereras till ditt närmaste postombud och du aviseras via sms, mejl eller appen PostNord, när du kan hämta den.


MyPack Collect

  • Är paketet något större skickas det på detta sätt.
  • Leverans till postombud.
  • Leveranstid: 1-3 arbetsdagar inrikes.
  • Leveransen skickas till ditt närmaste postombud och du aviseras via sms, mejl eller appen PostNord, när du kan hämta den.


Frimärken

  • Är paketet litet och lätt skickas det på detta sätt.
  • Leverans till din postlåda.
  • Leveranstid: 1-3 arbetsdagar inrikes.
  • Leveransen delas ut i postlåda innan klockan 18.


Emballage
Vi vill spara på miljön, så vi försöker återanvända emballage som vi får våra varor eller annat i. Därför kanske ditt paket inte alltid är det snyggaste, men det är däremot miljösmart. Om du har önskemål om ett snyggt paket (till exempel om någon annan är mottagare), skriv ett meddelande i kassan så fixar vi det. Det emballage vi köper in, är alltid miljömärkt och plastfritt. Vår tejp är antingen papperstejp eller i återvunnen plast och giftfritt klister. Vår tejp är antingen papperstejp eller i återvunnen plast och giftfritt klister. 

Byta
Obs! Vill du returnera en vara måste du alltid kontakta oss och komma överens innan du returnerar något till oss. Se instruktioner på orderbekräftelsen.

  • Konfektyr och fasta tvålar bytes ej. 
  • Originalförpackning skall vara obruten och eventuella etiketter skall sitta kvar. 
  • Du behöver höra av dig inom 14 dagar från att du fått varan för att vi skall kunna göra ett byte.
  • Vid byte betalar du själv returfrakten för att skicka tillbaka varan till oss och vi står för frakten för att skicka den nya varan till dig.
  • Om de returnerade varorna inte är i nyskick gör vi ett värdeminskningsavdrag.
  • Du kan byta en vara en gång, därefter får du betala en enhetsfrakt på 49 kr för att byta varan igen.


Ånger
OBS! Vill du returnera en vara måste du alltid kontakta oss och komma överens innan du returnerar något till oss. Se instruktioner på orderbekräftelsen.

  • Som privatperson har du enligt Distans- och hemförsäljningslagen rätt att ångra ett köp inom 14 kalenderdagar från mottagandet av varan.
  • Varan får inte vara använd.
  • Originalförpackning skall vara obruten och eventuella etiketter skall sitta kvar. 
  • Vid retur med hänvisning till Ångerrätten står du själv för returfrakten.
  • När vi mottagit varan och sett att den är oskadd gör vi återbetalningen av varubeloppet så fort som möjligt, dock senast inom 30 dagar.
  • Om de returnerade varorna inte är i nyskick gör vi ett värdeminskningsavdrag.


Reklamation
OBS! Vill du returnera en vara måste du alltid kontakta oss och komma överens innan du returnerar några varor. Se instruktioner på orderbekräftelsen.

  • Privatpersoner har enligt konsumentköplagen rätt att reklamera en vara inom skälig tid från det att felet upptäckts. Efter att vi mottagit returen av den defekta varan och under förutsättning att vi godkänner reklamationen, skickar vi en ersättningsvara.
  • Om varan utgått ur sortimentet, betalar vi tillbaka köpbeloppet eller ger dig motsvarande belopp i kredit till nästa köp om du så önskar.
  • Vi ersätter dig också för dina utlägg för returfrakten vid av oss godkänd reklamation. OBS! Vi ersätter kostnaden för att skicka varan som brev via Posten. Om varan skickas på annat sätt får du själv betala mellanskillnaden.


Leveransproblem
Om vi saknar någon av de varor du beställt meddelar vi detta och kommer överens med dig om du vill avvakta tills vi har fått hem varorna från våra leverantörer, när detta är möjligt, eller om vi skall annullera beställningen eller delar av beställningen.

Skadade och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du göra en skadeanmälan till PostNord. Hämta ej ut ett skadat paket. Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet och skadan är av den art att den kan hänföras till PostNords hantering skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan.

Vid ej uthämtade paket förbehåller vi oss rätten att debitera kunden för att täcka de kostnader vi har haft för frakt och hantering. Observera att ditt paket ligger kvar ca två veckor på PostNords serviceställe. Hämtas paketet inte ut i tid och därmed skickas tillbaka till oss tas en avgift ut på minst 150 SEK eller mer beroende på våra kostnader. Återbetalningen gör vi så fort som möjligt, dock senast inom 30 dagar.

Fel information

  • Vi förbehåller oss för fel i information och lagerstatus på samtliga våra varor. Vi reserverar rätten att korrigera fel i efterhand. I sådana fall kontaktar vi kunden.
  • Alla bilder ska ses som illustrationer och kan inte garanteras återge varans exakta utseende och egenskaper.


Övrigt

  • Är beställaren under 18 år skall målsmans tillstånd inhämtas av beställaren innan köpet genomförs.
  • Förutom sunt förnuft följer vi Allmänna Reklamationsnämnden och Konsumentköplagen vid eventuella tvister. Läs mer om dina rättigheter som konsument hos Konsumentverket.